NİFAS (LOHUSALIK) VE SÜRESİ

NİFASIN TARİFİ
   Hanefilere ve Şafilere göre lohusalık (nifas) ın tarifi (Feyzül Kadir, El-Bedayi, Dürrül Muhtar, El-Lübab vs..) şöyledir:
   Nifas; doğum akabinde gelen kandır. Doğum esnasında çocuk ile birlikte veya doğum öncesi çıkan kan ise bozuk bir kandır veya istihazadır. Gücü yetiyor ise abdest alır ve namaz kılar. Hanefiler ayrıca şunu ekler: Veya teyemmüm eder ve namazını ima ile kılar, namazı vaktinden sonraya bırakmaz. Şafiiler bu durumdan, doğum öncesi kendisinden önceki bir ay başıyla ilgili olarak çıkan kanı istisna etmişlerdir. Bunu da onlarda esah olanın hamile kadının hayız olabileceği görüşüne binaen ileri sürmektedirler.

NİFASIN SÜRESİ
   Nifasın asgari, azami ve çoğunlukla kabul edilen süreleri vardır. Asgari Süresi: Şafiilere göre nifasın (lohusalığın) süresi bir lahza, yani bir defa kan gelmesidir. Diğer mezhep imamları ise, asgari süresinin haddi yoktur demişlerdir. Çünkü şeraitte onu tehdit eden her hangi bir nass yoktur. Bu durumda fiilen onun var olduğu süreye baş vurur ve az veya çok bulunmasına bakılır.

   Görüldüğü üzere her iki görüş arasında herhangi bir aykırılık yoktur; bunların ikisinde de maksat birdir.

   Kadın doğum yapmakla birlikte kan görmeyebilir. Rivayet edildiğine göre Resulüllah (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) döneminde bir kadın doğum yapmış ve lohusalık kanı görmemiş bu sebeple ona “zat’ul-cufur” adı verilmiştir.

   Şafiilere göre lahusalık müddetinin çoğunlukla rastlanılan süresi, kırk gündür.

   Hanefilere göre azami süresi kırk gündür; bundan sonra görülen kan istihaza kanıdır. Bunun delili ise Ümmü Seleme’nin şu sözleridir: “Loğusa kadın Resulüllah (Aleyhisselam) döneminde kırk gün kırk gece beklerdi.” (Ebu Davut, Tirmizi, İbni Mace ve İmam Ahmed, Darekutni)

www.ismailaga.info

DEŞİFRE VE REDDİYELER

ihvanlar.net EHLİ SÜNNET MÜDAFAA HATTI © 2015 YASAL UYARI: Sitemizde bulunan www.ihvanlar.net imzalı yazılardan alıntı yapılması halinde sitemiz kaynak belirtilmelidir.