2017 Ygs din sorusunda Caferilik tuzağı

   Diyanet’in Caferilik ilmihalinden sonra din alanındaki kitaplarda ve sorulan sorularda da tuzaklar kurularak Caferilik gerçek bir mezhepmiş gibi sindirilmeye çalışılıyor. İşte YGS’deki o soru:

    Soru metninde ameli mezheplerin oluşumu anlatılıyor, hangisinin bu kategoriye girmediğinin cevabı isteniyor. Dolayısıyla Maturidilik seçeneği itikatla alakalı olduğu için eleniyor. Bu vesileyle caferilik kalıyor ve öğrenci kabul etmiş oluyor…

www.ihvanlar.net

9 Yorum

  1. Bu caferilik ve diyer ehli sünnet dışı görüşlerin yolu iki yolla kesilir birincisi devletin ehli sünnet alimlere ve cemaat lere desteyi birde halkın okul yerine cocukla rımizi 4 5 yaşından itibaren medrese eğitimi almasıdır çocuk 15 yıl okuyor fakat ona lazım olan ilimden zerre kadar bilgi alamıyor ALLAH ını tanıyamiyor itikati bozuluyor düzelmesi de zora giriyor

  2. Mü’min her zaman hakkı savunmalı..söylediklerinde çifte standartlı olmamalı..şimdi ülkeyi 15 yıldır kim yönetiyor ve bütün bunların olmasına kim izin veriyor dendiği zaman şöyledir böyledir demeden hakkı terennüm etmelidir.Milli Piyangonun! 18 Mart Çanakkale Zaferleri özel çekilişi diye kumar biletleri üzerinde kullandığı resimlere kim izin verdi?Bu bir zihniyet meselesi beyler..daha sayacak çok şey var..
    selam ve dua ile..

  3. Bir şey olmaz canııım(!) Partisine karşı bir şey yoksa önemli değil konu. Fetö dedik, diyalog dedik, din gidiyor dedik olmadı zamanında. Anahtar kelime parti gidiyor olmalı her zaman.

  4. İhvanlar.net çocuklarımızın karşısına bu tür sorular gelse,neyi işaretlemeliler sizce.Okuldaki din sınavlarında da karşılaşabilirler,ehl–i sünnet dışı sorularla.Çocuklarımızı bu konularda nasıl bilinçlendirmeliyiz.Asıl doğru neyse o nu mu yoksa nasıl öğrendiysen onu mu işaretle demeliyiz.Siz bize bir yol gösterir misiniz?Allah razı olsun sizlerden.

    1. Böyle bir soruda maturilik şıkkı işaretlenir, caferilik şıkkının da üzeri çizilir 🙂

      1. Yine yanlış oldu. Bu soru komple hatalı! Ne ameli mezhebler ne de itikadi mezhebler “orataya çıkarılmış bir *düşünce akımı*” asla değildir. “Düşünce akımı” bir felsefedir, ancak bir filozof “düşünce üretir” veya “hüküm geliştirir” (geliştirmek, bulunan bir düşüncenin üzerine düşünerek akıl yoluyla daha iyisini bulmak anlamında). Peki İslam dininde mezhebler aslında nedir? Mezheb imamları bir mesele hakkında sadece ellerindeki Kur’an, Sünnet, icma veya kıyas “delilleri” ile hüküm verirler. Verdikleri hiçbir fetfayı, akıllarıyla “geliştirerek” (M.İslamoğlu gibi “bana öyle geliyor” diyerek) değil, Kur’an ve Sünnet’den delilleriyle yani “nakil” yoluyla verirler. Bu sorunun asıl hedefi bütün Ehli Sünnet vel Cemaat hak mezhebleridir aslında. Yani öğrencinin aklına, “mezhebler aslında bazı alimlerin fikir yürütmeleri sounucu oluşmuş kendi düşünceleridir” gibi bir imaj oluşturulmaya ve hafifletilmeye çalışılıyor. Bu da tam Diyanet ve İlahiyat proflarına göre bir tavır. Bi süre sonra da şunu demeye başlayacaklardır, “mezheb imamları şu şu konularda böyle fetva vermişlerse de, bugünkü alimler, islam “düşünürleri” bunu şöyle yorumlamayı tercih ederler, siz hangisi işinize kolay geliyorsa onu yapın”. İşte mezhebler böyle tahrib edilir. Bu kafa vehhabilerin selefilerin kafası, bu kafa ez-ezher cilerin kafası. Bu kafa, “sadece Kur’an” diyenlerin kafası. Diyanet ve İlahiyatların sahte hocalarına karşı çok dikkatli olmamız gerekiyor.

  5. Bu konu çok ciddi. Bir an önce birşeyler yapılmalı.Ben, sizin gibi ehli sünnet yayınları takip ederek bilinçleniyorum.Eğer ki takip etmeseydim,söylemeliyim ki: Meğer ”caferilik”hak mezhebmiş.Şimdiye kadar neden, caferiliği hak mezhebler arasında saymamışlar diye şaşıracaktım.Bu yavaş yavaş,sindire sindire işleme projesi.Bundan sonra ne gelecek acaba?Bence caferilikteki bazı yanlış ve sapık görüşler anlatılsa, kimse itibar etmez.

  6. bunda şaşıracak birşey yok.din kültürü kitaplarında 5. hak mezhep caferilik yazarsa elbette böyle soru soracaklar. bu yeni birşey değil.yakında 6-7 olur hak mezhep sonrada Vahdet deyip mezheplerin hepsini inkar ederler…

  7. malesef sadece işin teknik boyutunu düşünebilen tek tip sistemin yetiştirdiği ve istediği robot zihniyet ancak böyle tek boyutlu düşünüp arkaplan ve subliminal boyutlarını düşünemeyen basiretı kıt kimselerin elinde bu malzemeleri hazırlayıp halka sunmak.

    hayırlısı bakalım ilk defa “genelde” ehli sünnet olan nihat hatipoğlu zihniyetinde bilinçli bir insanı yöke yerleştirdiler . Rabbim utandırmasın

Zaman aşımına uğramış

YASAL UYARI: Sitemizde bulunan www.ihvanlar.net imzalı yazılardan alıntı yapılması halinde sitemiz kaynak belirtilmelidir.